Известие

Collapse
No announcement yet.

147 JTD 8v - грешка с датчика за високо налягане

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 147 JTD 8v - грешка с датчика за високо налягане

    Здравейте колеги. Имам същия проблем, като на колегата от съседната тема. С разликата че драмата е дълга и безкрайна.
    Колата е със сменен мотор(115кс и новия и стария). Стария стопи цилиндър и бутало. Сменихме го, новия го отворихме, ревизия и шлайф на главата, смяна квото има за смяна, затваря се, обслужва се, ремаци ролки, масла, маргарини, вазелини и в коша. Покрай него и нов съединител, датчик управление турбо (че беше vw-ски), маркуч турбо-кулер (че беше леко пукнат под скобата). Ключ, контакт, взривявай и газ. Газ ама к*р. Къс и дебел. Хем да боли, хем да не стига.
    Колата не върви мъжката. Още на 3к оборота влиза в сервизен и се льохва. На моменти още от старта не върви както трябва, без да е влизала в сервизен. Мотора чука след 2500 оборота. И с покачване става все по отчетливо. Набива грешка на мапа. Кво ли не пробвахме вече. Друг мап, чистене на дебитомер. Разкачане на дебитомер - и с него и без него едни и същи глупости прай. Нейните си. Разкарахме вакуумите и пуснахме директен на турбото. Тогава се развървя малко повече, и започна да влиза в сервизен само на високите предавки 4та 5та след 3500об. Ама дали не беше съвпадение. Просто да сме я хванали на кеф, не знам. Мотора пак чукаше. Най-много това ме притеснява и ми говори, че има нещо сбъркано генерално. Чука като аванс. Сякаш прави кофти смес. И предполагам е така. Няколко пъти и гледаха центровката вече. Последния път я закачиха на диагностика и като са и давали гас на място показвала атмосферното налягане.
    Четох за датчика на съединителя. Стоп машинката. Там със сигурност имам проблем, ама не вярвам от него да прави чак такива каши. Просто няма как.

    Преди трансплантацията на сърце.
    Колата вървеше до последно като пушка. Влизаше в сервизен режим само на 5та след 170. Не винаги, но още тогава се проявяваше подобен проблем. Мислех, че е от клапана, или от маркуча. Когато я счупих и давах газ, влезе в сервизен. Мотора се разчука гадно и започна да влиза в сервизеноще от 120 като я настъпя. Спрях и си работеше гадно, личеше си, че проблема е в мотора - сериозен, но си работеше. Дори се орибрах с нея (30км). След това отворихме мотора и видяхме, че е стопен единия цилиндър. Следва тест на дюзи, смяна на мотори и описаното в горната част на поста.
    Странното е, че сега колата не ще да изпуши. Ама хич не и се пуши. Колата е с чип(140кс). Преди това също не е пушила много, но поне нормално като за чипосана кола.

    Много ме дразни вече. Много си я обичам, ама май чувствата ни са несподелени и съм на ръба да и покажа вратата и да я сменя с някоя по-млада, по-секси, с по-големи.. работи. Абе с една дума - ПоГолямаФурия.

  • #2
    Това със стопеното бутало е много вероятно да е сеързано с чипа, ако не е бил направен добре. Напиши от къде си, за да те ориентираме към сервиз, които да ти помогне, защото нещата не звучат никак добре.

    Sent from my MI 5 using Tapatalk
    Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

    Comment


    • #3
      Стара Загора

      Comment


      • #4
        Ferarist-а тук, т.е. Нихи

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от firedragon Покажи съобщение
          Това със стопеното бутало е много вероятно да е сеързано с чипа, ако не е бил направен добре. Напиши от къде си, за да те ориентираме към сервиз, които да ти помогне, защото нещата не звучат никак добре.

          Sent from my MI 5 using Tapatalk
          По скоро от пикаеща дюза
          Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            Ferarist-а тук, т.е. Нихи
            Да. Там се каня да я закарам от няколко дни, ама викам да не бездействам почивните.

            Има ъпдейт по темата. Нагласихме Ваг кома (тука из форума имаше тема) и и направихме диагностика преди малко, с реални стойности. Логове не сме правили. Пробвахме я във всякакви режими и със всякакви откачени датчици и управления.

            Резултатите са, че пренадува. Върви с около 0,2 бара над исканото. При всички варианти които пробвахме. С откачен дебитомер, със закачен, с разкачен вакум на турбото, със закачен, с директен вакум от помпата към управляващия клапан. Винаги едно и също 0.2 бара отгоре и като стигне 2.5 влиза в авариен режим.
            Мотора ту върви добре, ту върви слабо (още преди да влезе в авариен режим)

            Другия весел момент е с дебитомера. Компа постоянно му иска 1200, а той едва стига 400 реална стойност, и то в обороти и на високите предавки. За това и го откачихме, да пробваме без него. Може би върви с идея по-добре. Трябва да пробвам да го сменя.

            Горивата гледахме в реални стойности. Пръска до 70 милиграма. Извратеното е, че не пуши.
            В общи линии това са резултатите от диагностиката тая вечер.
            Странното е, че преди ремонта и смяната на мотора, чак такива базици не си правеше, поне докато не се счупи. Пак влизаше в аварииен, но след 170 винаги.
            За това и изключвах до сега, актуатура и геометрията. А и днес ги гледахме, уж се движиха нормално.

            Първоначално публикувано от viktorsterev Покажи съобщение
            По скоро от пикаеща дюза
            Дюзите се тестваха още преди да отворим стария мотор. Пича каза, че били добре всичките.
            Все пак взех една за да си вържа гащите, когато взимах новия двигател. Сега съм с нея, на мястото на тази със стопения цилиндър.
            Пробвах и да ги разменя след ремонта, но нямаше никаква промяна.

            Най-ме притеснява чукането. Появява се малко след като започне да се раздава газ на колата. Съвсем в началото го няма. Понякога се чува слабо, друг път е по отчетливо. След 2500 оборота.
            Чука точно като аванс

            ПП: Колата е със затапен ЕГР. И права генерация.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
              Да. Там се каня да я закарам от няколко дни, ама викам да не бездействам почивните.

              Има ъпдейт по темата. Нагласихме Ваг кома (тука из форума имаше тема) и и направихме диагностика преди малко, с реални стойности. Логове не сме правили. Пробвахме я във всякакви режими и със всякакви откачени датчици и управления.

              Резултатите са, че пренадува. Върви с около 0,2 бара над исканото. При всички варианти които пробвахме. С откачен дебитомер, със закачен, с разкачен вакум на турбото, със закачен, с директен вакум от помпата към управляващия клапан. Винаги едно и също 0.2 бара отгоре и като стигне 2.5 влиза в авариен режим.
              Мотора ту върви добре, ту върви слабо (още преди да влезе в авариен режим)

              Другия весел момент е с дебитомера. Компа постоянно му иска 1200, а той едва стига 400 реална стойност, и то в обороти и на високите предавки. За това и го откачихме, да пробваме без него. Може би върви с идея по-добре. Трябва да пробвам да го сменя.
              Какво сте гледали с ВагКом? Тук говорим за концерна Фиат. И откачаш, закачаш - хайде в авариен режим

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                Какво сте гледали с ВагКом? Тук говорим за концерна Фиат. И откачаш, закачаш - хайде в авариен режим
                Да. За диагностиката има тема във форума как да се настрои емулатор. Гледахме всички стойности в реално.
                Откачен, закачен винаги влиза в авариен, включително и с разкачен вакуум на турбото. Тоест - без да се управлява.

                Comment


                • #9
                  Гледай с Мултиекускан

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                    Какво сте гледали с ВагКом? Тук говорим за концерна Фиат. И откачаш, закачаш - хайде в авариен режим
                    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                    Гледай с Мултиекускан
                    Колко ли още време ще ти трябва да схванеш, че човека гледа с вагкомски кабел, използвайки екускана?
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #11
                      Малко раздвижване по темата. Тази вечер пак диагностика. С друг софтуейр.
                      Първо прочетохме грешките.

                      P0110 - air temperature sensor - високо ниво/запаметен
                      P0101 - Air flow meter - Ниско ниво/запаметен
                      P0235 - Supercharging presure - Невалиден сигнал/запаметен/Вкл. инд.

                      Първите две предполагам бяха се набили защото карах с разкачен дебитомер. Тъй като повече не се появиха по време на тестовете. А го бях разкачил понеже с разкачен колата не влиза в авариен режим. Като го включа, завочва да влиза м/у 3000-4000 оборота, и набива третата грешка. За пренадуването.

                      Замерих волтажа на дебитомера на 3та. По съвет на колегата pakumba, за което му благодаря, и за разяснението как да го направя. До 4000-4300 направи 4,3V. Но стойностите продължаваха да са си все така странно ниски от 100-420.

                      Утре мисля да пробвам с друг дебитомер.

                      И последното което направи впечатление беше клапана за управление. На свободен ход показва 75%. И при подаване на газ събаря до 30%.
                      Ако някой е наясно дали е нормално така да го отчита, ще съм благодарен за включването.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                        Колко ли още време ще ти трябва да схванеш, че човека гледа с вагкомски кабел, използвайки екускана?
                        Философе, VAG COM e и програма с някои други възможности. А ако са гледали с МЕС, явно не знаят как да я ползват

                        Какво е това от 100 до 420?

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                          Философе, VAG COM e и програма с някои други възможности. А ако са гледали с МЕС, явно не знаят как да я ползват

                          Какво е това от 100 до 420?
                          Стойности на дебитомера. Единици въздух. Не го знам в кво измерва, ама на повечето коли стои на 500-600 на свободен ход и при газ ходи до 1200-1300.
                          При мене на пълна газ едва стига 420 единици. Иначе волтажа му е добре.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
                            Стойности на дебитомера. Единици въздух. Не го знам в кво измерва, ама на повечето коли стои на 500-600 на свободен ход и при газ ходи до 1200-1300.
                            При мене на пълна газ едва стига 420 единици. Иначе волтажа му е добре.
                            Нормално, имаш един задръстен датчик. Нека философът ВО да ти каже кой и къде се намира

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                              Нормално, имаш един задръстен датчик. Нека философът ВО да ти каже кой и къде се намира
                              ... щото Сашко не знае, ама дай да поспамим


                              Comment

                              Working...
                              X